Aldrig mer! Del 2...och 3....

Det har nu gått ca 1år sen min första abort .
Jag är tillbaka hos barnmorskan för att diskutera vad som egentligen hände för ca 1år sen. Det är inte vanligt att folk blir gravid på p-piller men det är inte heller ovanligt förklarade hon. Aldrig mer p-piller tänkte jag. Vi kom fram till att vi skulle pröva mini piller. Har inte riktigt förstått skillnaden men hon förklarade och sa också att jag skall vara extra försiktig och kanske tänkta på avbrutet samlag också. Okej tänkte jag . Ännu mer bra råd från en barnmorska . Gick hem glatt och även denna gång ringde alarmet på mobilen varje dag som jag skulle ta mina mini piller. Det gick ca 2 månader. Symtomen var igen kända och jag ville inte tänka ! GRAVID IGEN !
Genomgick då min andra abort. På samma sätt som den första. SMÄRTA. Denna gången var jag helt själv . Jag skämdes. Något så kopiöst skämdes jag. Jag ville inte mer. Jag tappade allt . Jag kände mig som en mördare. Blodet bara rann och rann och jag ville inte .. ALDRIG MER.....

Okej vi är nu 2år efter den andra aborten. Jag har gått i ca 1 år och vart rädd för att ha samlag.
Har vid detta laget bytt barnmorska till en av ungdomsmottagningens barnmorska.
Var där och berättade mitt problem att jag blir gravid på alla jävla piller som finns i världen och att jag hatar de och att det gått ca 2år sen min andra abort. Jag vill inte käka några jävla piller. Jag vill inte vara rädd för att ha sex och jag vill inte bli gravid igen. Vi diskuterar en lång stund och bestämmer oss sedan för att p-ring ! Det är bra . Den är säker och det är ytterst sällan någon blir gravid på de. hmm. P-ring . Efter övervägande så bestämde jag mig för att så fick det bli.
Den funkade aaaas bra . ! Jag var överlycklig . Äntligen.
Tills den dagen. AAAAAJ ! magen dödade mig när jag vaknade på lördagmorgonen. Blod! Överallt var de blod. AJ ! igen shit vad händer? Springer in på toa hos * och blöder. blöder blöder blöder. Ringer till sjukvårdsupplysningen och berättar allt. "Är du gravid?" Nej för fan jag har p-ring. "Jo men vet du om du är gravid?" NEJ säger jag ju. Ok du bör uppsöka läkare. Jaha??? Gjorde de och det visade sig att jag vart gravid. MISSFALL..... Jag var i åldern då alkohol och cigg var intressant och en del av min vardag. Vad läkarna trodde så hade jag vart stressad alkohol intaget hade vart stort och jag hade inte alls vetat om graviditeten. (Detta kommer komma som en chock för många)...

Hur som hellst så var jag hos läkarn igen efter några dagar och dom undersökte så att det inte fanns något kvar. Det gjorde det inte . Detta var ingen abort men aa jag räknar de till en utav dom 5...

Del 4 och 5 kommer senare.


Kommentarer
Postat av: Liza-Fiza

Tycker det är jätte starkt av dig att dela med dig av detta Malin!! Och tycker inte alls du ska känna dig dum som gjort så många aborter!! Man ska inte föda ett barn bara för att man är gravid utan när man är redo och mogen för det!!

Finns så många människor som tyvärr gör det..

Pösselipössss på dig Gummsan

2009-09-25 @ 16:31:20
URL: http://www.lillepyret.blogspot.com/
Postat av: Malin

Tack Lisa. Det är jobbigare än vad jag trodde. Men har insett efter att läsa mångas bloggar på dagarna att det finns så sinnes sjukt många åsikter om abort. Var bara tvungen att dela med mig av min historia.

Tack för stödet gumman ! (L)

2009-09-25 @ 16:52:55
URL: http://malinjosefinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback