Drar till Farmor ! ...

Godmiddag.
Gårdagen spenderades i skogen som ni nog vet vid det här laget. Jag och mickan tog saken i egna händer och gav oss ut på jakt efter skogensguld som det tydligen kallades...
Det började med att jag packade ner termos,bunke och kamera i min ryggsäck. Och sedan började jag gå, i det vindstilla stekande solskenet GICK jag ända till biskop och när jag väl var framme trodde jag att jag skulle dö.. Det gjorde jag inte vilken var en jädra tur. haha . Med kaffe i termosen och ryggan på ryggen så begav vi oss av mot skogen... Efter ca en halvtimme i skogen så hade vi inte hittat någon svamp, men ett litet rådjur kom och överraskade oss ganska rejält i en skogsdunge. Jag tyckte den var super söt och Mickaan blev rädd. Haha ..

Nä det var en riktigt trög startad svampletning. så vi tog oss en kaffepaus för att sedan ge oss in på de på riktigt.. Och nu jädrar, det var som om alla svampar i skogen kom springade till oss .. Ju mer vi hittade ju längre in i skoogen gick vi, detta resulterade i att vi gick vilse... Haha men en halvliter tratt kantareller och ca 2timmar senare så hittade vi stigen iaf . :P
Så efter en halvtimmes vandring på den så var vi äntligen tillbaka där vi började. :P
Mickan körde hem mig å jag deckade på soffan direkt !

Idag bär de av till Fiskebäckskil med papi... Han ska på fest och jag ska ta de lugnt och umgås med Farmor. Om nu inte alla galningar i Grundsund ringer ner mig om att jag skall komma till festen .. haha hel tokiga där uppe ska ja säga er. :P Då blir de väll bara att ta bilen och åka dit . :P

Japp det var de.. Kommer hem imorgon igen och då blir de kalas för Mickan . =)

Ha nu en bra Fredag så hörs vi imorgon.
/Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback