Torsdag 10/9-09

Gick upp vid kl 09.00. Slog på tv:n och väntade på att efter 10 skulle börja. Tycker sjukt mycket om det programmet. Oerhört intressant och alltid spännande gäster där... Idag var ämnet Alkoholism och Hedersmord.
Mycket intressant , I samtalsämnet Alkoholism diskuterades det ego. Om hur egocentrisk man var när man drack och hur mycket man verkligen trodde att alla problem löste sig. Att alla knutar knöts upp och att det inte skadade någon annan. Detta fick mig att undra en del saker.
När man är Alkoholist, förstår man inte då, eller vill man inte förstå att man skjuter problemen framför sig genom att dricka. Eller förstår man inte då att de kan tillochmed tillkomma mer problem än vad de var från första början... Aja, hur som helst så när jag kollar på sådana här program så förstår jag mer och mer hur mycket jag vill jobba med människor som har det svårt.

Det andra samtalsämnet i dagens efter 10 var hedersmord. Detta kan jag inte uttala mig om. För jag har ingen riktig erfarenhet av det. Men, Jag tycker att det är så fel som någonting bara kan bli. Och där sätter jag punkt.

Nu skall jag snart klä på mig skogsmulle kläderna och sen skall jag vandra upp till mikaela . För vi skall på svampsarafi. Jag har aldrig plockat svamp tror jag. Eller jo kanske när ja va typ tre år och gick hos dagmamma Marie. Men inte annars vad jag kan minnas..
Så de bli kaffetermos gummistövlar och korg. För här ska de letas svamp... =) Uppdaterar med bilder sen :D

Helgens planer uppdaterar jag med senare med.
/Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback