Vakter !?! (Var beredd på långt inlägg...)

Okej , Hmm , vart skall jag börja .
På alla stora/små/populära/minde populära/    Nattklubbar/krogar/pubar/restauranger...
Där finns det vakter, Nu skall jag börja det här inlägget med att säga att jag drar absolut inte alla över en gräns här nu. men många....

Vi börjar historien såhär. I fredags som jag skrev i mitt tidigare inlägg igår så var jag i Fiskebäckskil med pappa. Jag nämnde också att Chrille ringde mig vid 5 på natten. Vad jag inte nämnde var vad som egentligen hände, och varför han ringde mig.
Jo, Chrille och Kim var på Berså och aa festade och hade kul, varav Chrille kanske blev lite för rund under fötterna och fick en normal tillsägelse om att han kanske skulle ta ett glas vatten emellan nästa öl. Varav Chrille såklart i ren trotts/skämt m.m. inte tog ett glas vatten utan köpte en öl. Detta ledde till att han blev utkastad och nedtryckt på marken av ex antal vakter... Han blir uppdragen igen och handbojjas och en vakt säger till honom "Här kan du sitta och skämmas" . Som om inte detta var nog så kommer det ut en främmade kille från Berså och slänger ur sig samtidigt som han pekar på Chrilla att, Han känner jag, Varav en vakt tar satts springer allt vad han kan och brutalt slår ner denna stackars kille som inte gjort ett skit mer än att komma ut från berså å tro sig känna Chrille.
Hur som hellst så leder allting till att vakterna såklart får för sig att Chrille hade hotfullt beteénde och ringer polisen som kommer till platsen och tar me sig Chrille. Vad då inte vakterna vet om är att när Chrille sen sitter i polisbilen så sitter han och poliserna och garvar om hur patetiska vakter är ! . Poliserna tar en korv me Chrille på Drottingtorgen och fixar sedan taxi till han och Chrille kommer hem.

Nu då till min syn på det hela i fredags när Chrille ringde och berättade allting. Hmm jag "känner" vakterna på Berså. MEN, såhär tycker inte jag är okej att göra. Skall dom överreagera så otroligt bara för att en person är lite full och retas lite. Hur fan reagerar dom då när det verkligen händer något som inte är en sådan här ytterst liten insident. Kommer ge mer min syn på det hela efter nästa händelse.

Okej, Till nästa händelse. Frida. En SuperWoman tjej och min vän ! Som jag tyvärr inte träffat på alldeles för långtid. Hur som hellst. Gick in som vanligt och skulle läsa hennes blogg, och satt i mina tankar om att jag måste styra upp en fika med henne någon dag och att jag verkligen saknar henne. Då får jag syn på det här.
Citat från Fridas blogg http://fridaofsweden.blogspot.com/

"Efter ett tag inne på krogen så blev min brossa utslängd och två sekunder senare blev min C oxå utslängd eftersom han frågade varför Pontus blev utslängd. Så vi alla bestämmer oss för att gå. När jag passerar vakterna säger dom något i stil med "henne vill jag ha". Då säger min C att det kan dom glömma. Då flyger FYRA vakter på min C och brottar ner honom till marken och sitter på honom och hans nyopererade axel hoppar urled. Min bror blev förbannad och slår till en vakt så han åker i marken. Min C ligger och skriker för att han har så ont. Jag springer till vakterna och ber dom släppa honom. Då får jag en smäll i ansiktet av en av vakterna. "

Okej, åter till min syn på det hela . Vet faktiskt helt jävla ärligt talat inte vad jag ska säga.
Vad har ni vakter för problem? Vad är eran jävla diagnos ? Ärligt talat är ni helt jävla missanpassade till denna värld eller vad? Tror ni att ju mer folk ni slår ner/skadar/slänger ut på en kväll, tror ni att de höjer erat omdömme ? Tvärtom . Ni förstör! Ni förstör för krogarna/Pubarna/Nattklubbarna ni jobbar för. Ni förstör för gästerna som besöker erat jobb. Ni förstör för er själva. Och som jag skrev innan, Vad fan gör ni när det verkligen händer nått. Är de verkligen så som alla säger att ni är misslyckade poliser och att ni måste hävda er varje jävla kväll för att uppnå status. Fyy fan säger jag bara.
Själv tycker jag att man skall känna sig trygg när man är ute, det gör inte jag längre efter alla dessa grejjer som händer pga er.
Ni har ingen som helst aning om hur man skall bemöta ungdomar eller vuxna för den delen för detta händer inte bara ungdomar, Vet inte hur många gånger min pappa å hans kompisar råkat ut för era jävla humörsvängningar. Ni har sociala problem och jag önskar att ni fick hjälp!

Vill återigen nämna att jag inte drar alla över en gräns. Men dem vakter ute i landet som beter sig vuxet kan ju ta åt sig dem me och lära upp sina kollegor till att bete sig !

Tack!
Ett mer normalt inlägg kommer senare idag, nu måste ja röka.
/Love

(Hoppas de var okej Fridahjärtat att jag lånade citat från dig)


Kommentarer
Postat av: frida reuterskiöld

Hej gummsan!



Men shit två på samma kväll som råkar ut för skiten! Vad hände lixom??



Självklart är det lungt att du citerade mig, bara roligt :) Och jag vill jättegärna fika...

Mitt nummer: 0768-589588. (skicka ett sms till mig så jag har ditt rätta nummer så drar vi en fika så får du se bebbe med.)

Puss älsko

2009-09-15 @ 20:07:46
URL: http://www.fridaofsweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback