Ensam.

Sitter ensam hemma. Älsklingen jobbar över idag. :( Lika tråkigt som alltid. Jag hatar att vara ensam. Det värsta jag vet.. Idag känns det nog lite bättre än igår tror jag, har inte riktigt velat känna efter... Meeen nu slut pratat om de... :(

Har precis lagat mat till mig själv. Mums mums. Hedepaj blev de.. Eller aa de heter så ..
Har lärt mig de av mormor och mamma.

Först bryner du lök och köttfärs i en panna pressa sedan i vitlök och häll på lite ketchup och soya.. Sen lite vatten... låt de stå å puttra...
Sen reder du köttfärssåsen lite med mjöl å vatten..
Krydda efter behag med salt och peppar...
Låt den sedan stå å puttra för sig själv.

Under tiden kokar du potatis och gör potatismos..

Sen lägger du köttfärsen i en form och klickar sedan på potatismoset . Och sen in i ugnen med de hela en liten stund tills de blivit lite brunt på topparna av potatismoset..

Servera sedan med rårivna morötter...

MUUUUUUMS!! :D

/Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback