Svartpeppar och Kall hallonpaj...

Hej alla igen.. :)
Nu börjar dagen lida mot kvällen eller iaf eftermiddagen...
Idag har jag kommit på att jag är kraftigt beroende av svartpeppar. Asså det måste vara direktmalet.. Med andra ord sånt som man har i en pepparkvart och sedan snurrar på grejjen och så kommer de färskmalet svartpeppar.. Muuuums fy tusan va gott det är . dödar min mat med de varje gång.. Men har inte kommit på fören idag att jag är nog beronde för jag fick panik när jag skulle krydda min färdiga "matlåda" förut och så var de slut me peppar i kvarnen.. SHIT.. Kallabalik! Men sån tur va så hittade jag i skåpet som jag kunde fylla på kvarnen me .. Tack och lov..

En annan sak som jag upptäckt är väldigt gott är tack vare min underbara vän Maria... Vi var ju hos dem och fikade i lördags eller nee igår mena jag.. Då hade vi med oss tre pajer. En hallon en blåbär och en äpple. Vi högg in på hallonen. Maria satte på ugnen och in me pajjen. Men när hon tog ut den och jag tog första tuggan så va den inte genom varm. Utan hallonen va kalla å degen varm typ.. . Och satan va gott de va kom jag typ på förut.. De va ju helt sjukt mkt godare än när den e varm.. (jag brukar inte gilla pajer så mkt över huvudtaget) Men så kall å go och inte nån äcklig vanlijsås bredvid då va de ta mej f*n super gott..

Så iaf, nu har jag ätit min ranson av svartpeppar och efter de blev jag sugen på kall hallonpaj så ja satte på ugnen och tog pajen från frysen och så gjorde jag den bara halva tiden som man ska.. Ååå vips så fick jag fram den goda kalla.. Yummiiieee !
Tack Maria för att du fick mig till denna smakupplevelse ! HAha även fast det nog inte var meningen av dig ;)

Det var allt för nu :)

/Love

Kommentarer
Postat av: martina

jaa det är jobbigt just nu pga en grej men sånt e livet =( Hur är det med dig då bjodej? Det var ju år och dar sedan vi sågs senast vi bara måste ju ses snart!! Vart bor du nu?? Pussisar

2010-03-08 @ 18:18:48
URL: http://sjundehimlenfinns.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahahah Malin! Klart det var meningen att det skulle bli en halv kall paj :P Visst att du inte gilla paj i vanliga fall så jag körde nåt eget, heheh! Puss på dig love <3

2010-03-10 @ 09:10:06
URL: http://maaaariaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback