Han tror han e ko...

Hej mina små troll!
Nu har jag suttit ute i solen och ätit frukost och fått min morgon dos med sol :D Ska ge mig ut om typ en timme igen och få lunch dosen :D
Iaf, ang rubriken... Igår var ju som sagt Lisa här och då berättade hon att hon skulle på kosläpp på lördag dvs när dom släpper ut korna på sommarbete, det brukar alltid vara en rolig syn för dom hoppar och skuttar och är överlyckliga för att få komma ut.
Haha nu till saken, När jag satt ute och sola förut så va självklart min lille svans måns med mig. Han låg och rulla sig som en galning bredvid mig så jag började leka lite med han.. Haha han älskar när man springer så han kan springa efter runt huset typ. Ja han e lite knäpp. Iaf när jag springer före han runt ett hörn så står jag och ropar på han och så smyg kollar jag. Hahahaha då kom mitt garv.. Min sööta lilla katt trodde nog han va ko som blev utsläppt på bete. Han skutta å hoppa å kurra som en aa jag vet inte vad. Jag skratta så jag grät typ. Han e verkligen sjuk i huvudet. såhär höll han på sedan på gräsmattan och jagade löv å hade allmän damp. Hahaha jag älskar katter!

Förresten. Satt och kolla lite bilder igår. Ni som undrar vilken djurvän jag är kan ju få se här. Haha detta är Lusifer och Ragnar. (klart jag döpte dem..) Iaf även fast jag älskar mina katter så gör det ont i mitt hjärta när dem fångar andra djur och sedan bara leker med dem, dvs inte dödar dem utan bara pinar dom typ.. Så om jag är ute då och får syn på detta så sjklart går jag till undsättning och räddar dem stackars offrerna . Jag räddar allt UTOM SPINDLAR! skulle aldrig falla mig in att rädda en spindel. Jag hade tillochmed lärt pelle att äta spindlar om det någongång skulle komma en här inne. Då ställde jag mig på soffan ochropa på pelle så kom han så snällt och leta upp den och åt upp dem :D Goingen i himlen (L)
Hur som här kommer två utav alla djur jag har räddat. (Har ju inte alltid mobil eller kamera i högsta hugg. men denna gång hade jag...)

Ragnar.. En liten ormis :D

Här e han frii som en fågel lille Ragnar... hihi sööto

Lilla stackars Lusifer som va helt paralyserad.. Men sen skutta han iväg så glatt :D


Mitt lilla damp måns :)

Ha nu en underbar dag i solen sockerbitarna.. :D

/Love

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag vet inte.. Johan ska ju köra sin pappa på lördag vid 6 tiden.. Pusss

2010-05-06 @ 15:37:49
URL: http://maaaariaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback