Nattens goda gärning...

Hej allesammans..
Nu skall jag berätta vad jag och min älskade man har sysselsatt oss med en lördagskväll/natt som denna...
Det började med att jag satt och rökte på balkongen vid 22 tiden. Då såg jag en katt som gick omkring på vägen nedanför oss, den gick runt i cirklar och jamade jätte mycket. Betedde sig allmänt konstigt.. Men jag gick in och kolla lite på filmen vi hade börjat kolla på. Typ en halvtimme senare kollade jag ut igen och katten gick fortfarande omkring i cirklar utanför. Djurvän som jag är så satt jag och kolla på den från fönstret, den försökte gå upp på trottoarkanen men kunde ej gå upp...  Jag tyckte att den va konstig så jag gick ut till den och satte mig och prata med den. Pupillerna på den va så stora så jag har aldrig sätt något liknande.. Chrille följde också med ner och kollade på den. Den va jätte kelig men allmänt yr och förvirrad. Jag trodde att den var blind för den gick in i mig och så. Efter att ha suttit där ute med den ett tag så tog jag med den in till oss. Jag gav han lite grädde han åt lite men såg inte skålen utan gick in i den och väggarna och grejjer. Så jag ringde mamma och fråga vad jag skulle göra.. Det slutade med att jag ringde runt till alla katthjälper och grejjer som jag kunde hitta på nätet med den lilla kissen i knät. Tillslut ringde jag blå stjärnan och dom sa att vi skulle komma in. Så vi åkte först till mamma med katten i knät och hämtade en kattbur och sedan in till blå stjärnan. Direkt när veterinären såg honom så sa hon att han va jättefin med väldigt påverkad av något. Någon har alltså drogat denna stackars pisse som inte visste vart han skulle. Han va så himla kelig och både jag och Chrille blev kära i han typ. Hon tog hand om han där inne så han får vara där över natten. Sen så skall jag ringa dem imorgon. Fatta vilka hemska människor det finns, som har antagligen drogat honom eller liknande. Usch det har runnit många tårar från min kind denna kväll. Men nu är han iaf där och dem skall kolla upp honom. Han var inte märkt eller någonting. Stackars liten.
Så underbart fin var han!

Så nu då kl halv 1 kom vi hem efter kvällens händelser.
Hoppas ni andra har haft en bra kväll.
Nu skall jag försöka sova...

/Love


Kommentarer
Postat av: Liza-Fiza

Men shiiit vilken grej alltså!? Hur fan kan folk göra nått sånt...?? Tur att det finns så snälla människor som ni som hjälpte katten!!

Guld värda är ni!! =D

Ringer senare så jag får veta hur det går..

pöss pöss på dig Tjejen!!

2010-05-02 @ 07:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback